blablabla
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:33, 26 Lis 2007 Temat postu: Kociaki |
|
|
1.Dotknij swoich uszu mówiąc do dziecka to moje uszy, gdzie są Twoje uszy? Następnie można wymienić kolejne części ciała, które dziecko już zna i wykorzystać inne słowa, których jeszcze nie używało.
2.Cel dydaktyczny:utrwalenie nazw poszczególnych części ciała i ich położenia.
Dzieci ustawione są w kółku. Prowadzący wymienia (można także śpiewać na określona melodię) poszczególne części ciała:
„Głowa, ramiona, kolana, pięty , kolana, pięty, kolana, pięty.
Głowa ramiona, kolana, brzuch.
Oczy uszy, usta ,nos”.
Dzieci podczas wymawiania części ciała prawidłowo je pokazują. W miarę ilości powtórzeń tempo piosenki przyspiesza.
36.Zabawa: ,,Spadochroniarz”
Cel zabawy: integracja grupy- wspólna zabawa.
Cel psychomotoryczny: orientacja przestrzenna, rytmizowanie, różnicowanie ruchów.
Wiek: bez ograniczeń.
Miejsce : dowolne, o równej powierzchni, 6 razy większe od powierzchni płachty.
Liczba: dostosowana do wielkości płachty.
Przybory: płachta
Przebieg zabawy: Uczestnicy stoją dookoła płachty i trzymają ja tak, aby jej środek spoczywał na podłożu. Prowadzący określa kierunki świata lub inne punkty orientacyjne. Na sygnał wszyscy podnoszą płachtę do góry, gdy środkowa część znajdzie się w górze wszyscy gwałtownie ciągną ją w dół. Ruchy muszą być rytmiczne, tempo można zmieniać .Wykonujemy kilka prób, a następnie prowadzący w momencie podniesienia czaszy spadochronu wydaje polecenie: lądujemy- 4 kroki w kierunku północnym. Uczestnicy przemieszczają się głośno licząc, a następnie lądują na podłożu. Wykonujemy następny skok spadochronowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|