www.pewde.fora.pl
Pedagogika Wieku Dziecięcego
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.pewde.fora.pl Strona Główna
->
Praktyki
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
Pobieralnia
O wszystkim
Ważne!!
Edukacja polonistyczna z metodyką
Edukacja środowiskowa z metodyką
Odpowiedzialność prawna opiekuna
Edukacja matematyczna z metodyką
Pedagogika przedszkolna
Kształcenie zintegrowane
Praktyki
Podstawy wiedzy o uzależnieniach
Emisja głosu
Andragogika
Orientacje metodologiczne w pedagogice
Pedagogika specjalna
Diagnostyka pedagogiczna
Pedagogika resocjalizacyjna
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Katarzynka N.
Wysłany: Pon 22:46, 26 Lis 2007
Temat postu: Kociaki
To jest kilka pomyslow w sumie trzy tylko do krasnoludka potrzebna jest muzyka i staram sie ja odnalezc:D
Zabawa nr 1
Cel - utrwalanie pojęć: góra-dół, nad-pod, za-przed, lewa-prawa, przód-tył.
przybory – kartki papieru, woreczki (tyle ile jest dzieci)
uczestnicy – liczba dowolna, parzysta
miejsce – sala, boisko, teren trawiasty
ustawienie wstępne – dzieci rozstawione po całym boisku
przebieg zabawy – dzieci robią to co robi i mówi nauczyciel. Wykonując polecenia dzieci przypominają sobie wcześniej poznane pojęcia.
Nauczyciel mówi: stańcie na kartce papieru, tak jak ja staję.
Podnieście ręce do góry. Popatrzcie w górę. Tam jest góra. Weźcie woreczek. Podrzućcie go do góry i popatrzcie, jak spada w dół. Tam jest dół. Spójrzcie przed siebie. Rzućcie tam woreczek i obserwujcie go. Gdzie upadł woreczek? Nauczyciel przechodzi za całą grupę dzieci i mówi: stoję za wami. Powiem wam, co jest za wami. Nie odwracajcie się, bo będzie to wszystko przed wami. Teraz weźcie swoje woreczki, stańcie na swoich kartkach znowu i połóżcie swoje woreczki z tyłu, za wami. Teraz określamy stronę prawą i lewą. Połóżcie woreczek z boku, tak jak ja. Podskoczcie cztery razy. Połóżcie dłonie na klatce piersiowej i przesuńcie tak, abyście znaleźli swoje serce. Serce macie po lewej stronie. Macie lewą stronę ciała: lewe ucho, lewe oko, lewą rękę, lewe biodro, lewą nogę. To wszystko macie z lewej strony. Pokażcie lewą rękę. Rzućcie woreczkiem w lewą stronę. To samo na stronę prawą.
Odmiana: można powtórzyć to samo w parach – jedno dziecko mówi, a drugie wykonuje.
Po tych przygotowaniach rozpoczynamy zabawę „Chodzenie pod dyktando”.
Nauczyciel mówi: „Dwa kroki w prawo... (dzieci wykonują). Teraz trzy kroki do przodu ... Dwa kroki do tyłu ... Pięć kroków w lewo ... itd.”
Chodzenie pod dyktando bardzo się dzieciom podoba. W tej zabawie ważna jest przemienność: nauczyciel „dyktuje” – dzieci odliczają kroki, następnie dzieci bawią się w parach.
13."Krasnoludek"
Polną ścieżką przez ogródek idzie sobie krasnoludek.
Dokąd idziesz mój malutki, idę do swej krasnoludki.
Szabadabada dibi dibi di 3 razy
Idę do swej krasnoludki.
Na początku chodzi się na obwodzie koła mówiąc słowa w/w. Potem po kolei wprowadza się elementy chodząc w kole.
- rączki w przód
- rączki do siebie
- kolana ugnij
- stopy na zewnątrz
- pupa do tyłu
- głowa do góry
- oczy wybałusz
- język na brodę
14.. GRA ?Moje prawe miejsce jest puste?Dzieci siedzą na krzesłach, jedno krzesło jest puste, osoba, która ma wolne krzesło po prawej stronie rozpoczyna zabawę, mówiąc: ? Miejsce po mojej prawej stronie jest puste i zapraszam tu...? Wskazuje konkretną osobę, osoba która jest zaproszona zajmuje miejsce.
znalazlam je w necie moze sie nada cos:*
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin